بستن

sales@callcenterhost.ir       تلفن 88933100-021

شیوه های توزیع تماس در مرکز تماس

یکی از قابلیتهای  مرکز تماس ویپ و نرم افزارهای مرکز تماس شیوه های توزیع متفاوت تماسها می باشد. این شیوه های توزیع بر اساس ماهیت هر سازمان می توانند انتخاب و استفاده شوند. در ادامه به معرفی برخی از معروفترین شیوه های توزیع تماس در مرکز تماس اشاره می کنیم.

معمولا شیوه توزیع در مرکز تماس زمانی مطرح می شود که شما تعدادی کارشناس پاسخگو دارید و حالا می خواهید تصمیم بگیرید وقتی تماس ورودی جدیدی به سیستم وارد شد نرم افزار مدیریت تماس این تماس را به جه شیوه ای بین کارشناسان توزیع کند.

توزیع تماس برای  همه

این شیوه توزیع با توجه به اینکه از مراکز تلفن قدیمی به کال سنترهای جدید مهاجرت کرده است ولی هنوز مشتریان خاص خود را دارد. در این شیوه کلیه تماسهای ورودی برای همه کارشناسان آن گروه ارسال می گردد و تلفن های همگی زنگ می خورد. تا اولین اپراتور پاسخ تماس را بدهد. لازم به ذکر است که زنگ فقط برای اپراتورهای فعال و آزاد ارسال خواهد شد.

acd1

توزیع تماس به صورت اتفاقی

ادر این شیوه توزیع تماسهای ورودی به صورت کاملا اتفاقی بین اپراتورهای پاسخگو توزیع می گردد. با توجه به اینکه این شیوه کاملا اتفاقی یا به اصطلاح رندوم می باشد ممکن است دو یا چند تماس پشت سر هم برای یک اپراتور ارسال شود.در مراکز تماسی که می خواهند تماسها را به صورت اتفاقی بین اپراتورها یا کارشناسان خود توزیع کنند این شیوه مفید می باشد.

توزیع تماس به صورت اتفاقی با حافظه

در این شیوه توزیع تماسهای ورودی دقیقا مانند شیوه توزیع قبلی ولی با فرق اینکه برای یک اپراتور دو مرتبه پشت سر هم تماس تکراری ارسال نمی کند. یکی از شیوه های توزیع تماس عادلانه پر کاربرد در مرکز تماس همین شیوه توزیع می باشد.

توزیع تماس چرخشی

در این شیوه توزیع تماسهای ورودی در مرکز تماس به صورت چرخشی می باشد. یعنی ابتدا اپراتور شماره یک بعد نفر دوم بعد نفر سوم و الی آخر و تماس بعدی دوباره حلقه چرخش را ادامه می دهد. شیوه توزیع تماس چرخشی نیز یکی از شیوه های پرطرفدار در مراکز تماس و کال سنتر می باشد.

توزیع تماس بر اساس زمان آخرین تماس

در این شیوه نرم افزار مرکز تماس به صورت خودکار وضعیت هر کدام از اپراتورها را در زمانی که یک تماس ورودی جدید می آید بررسی می کند و تماس را برای اپراتوری ارسال می کند که از آخرین مکالمه اش زمان بیشتری گذشته شده باشد.

توزیع خودکار تماس مرکز تماس و کال سنتر

توزیع تماس بر اساس تماسهای کمتر

در این شیوه نرم افزار مرکز تماس به صورت خودکار وضعیت هر کدام از اپراتورها را در زمانی که یک تماس ورودی جدید می آید بررسی می کند و تماس را برای اپراتوری ارسال می کند که کمترین تعداد تماسها را داشته است.

توزیع تماسها بر اساس تخصص یا توانایی ها

در این شیوه افراد متخصص تر یا با توانایی بالاتر در هر گروه مشخص می شوند. سپس نرم افزار مرکز تماس در زمانی که یک تماس ورودی می آید بررسی می کند و اگر افراد متخصص آزاد باشند اول تماس را برای آنها ارسال می کند و در غیر اینصورت بین سایر اپراتورها پخش می نماید.

در بالا به برخی از شیوه های توزیع تماس مرسوم در مرکز تماس اشاره شد. شاید شما شیوه توزیع خاص خود را بخواهید. ما امکان ایجاد شیوه های توزیع خاص را بر اساس ارتباط با دیتابیس برای شما داریم.

اگر علاقه مند هستید خوشحال می شویم صدای شما را بشنویم.



شاید به مطالب زیر نیز علاقه مند باشید
Read more:
مرکز تماس VIP
رسیدگی به مشتریان ویژه و خاص VIP در مراکز تماس

وقتی سازمانها به مرکز تماس و نرم افزارهای کال سنتر مجهز می شوند یکی از مسایلی که به وجود می...

Close