بستن

sales@callcenterhost.ir       تلفن 88653302-021

رسیدگی به مشتریان ویژه و خاص VIP در مراکز تماس

وقتی سازمانها به مرکز تماس و نرم افزارهای کال سنتر مجهز می شوند یکی از مسایلی که به وجود می آید سرویس دهی به مشتریان ویژه و خاص می باشد. حتما شما هم بهتر می دانید مشتریان خاص سود بیشتری به سازمان و شرکت ما می رسانند و آنها توقع دارند در زمانی که درخواستی دارند در کمترین زمان ممکن به درخواستشان رسیدگی شود.

شاید برای مشتریان معمولی شما گفتن لطفا منتظر باشید شما نفر ۵ ام هستید مشکل خاصی را ایجاد نکند که آن هم جای بحث دارد ولی قطعا در خصوص مشتریان VIP شما داستان به شکل دیگری باید باشد.

در ادامه راهکارهایی را برای سرویس دهی بهتر به مشتریان VIP در مرکز تماس به شما معرفی می کنیم. با ما همراه باشید.

شماره اختصاصی مرکز تماس مشتریان ویژه

۱- شماره اختصاصی

مشتریان ویژه دوست دارند که شما همیشه ویژه بودن و VIP بودن آنها را فراموش نکنید. اگر حتی نرم افزار مرکز تماس شما قدرت تشخیص خودکار مشتریان ویژه را دارد  ولی باز با این حال برای مشتریان VIP

یک شماره اختصاصی جداگانه تخصیص بدهید. این شماره علاوه بر اینکه مدیریت مرکز تماس مشتریان ویژه شما را آسان تر می کند می تواند حس خاص بودن را به مشتریان شما القا نماید.

voice-contact-center-01

۲- افراد با توانایی بالاتر

حتما برای قسمت مشتریان ویژه خود بهترین افراد را انتخاب کنید که بتوانند درخواستهای این مشتریان را در اسرع وقت انجام بدهند. این افراد باید بتوانند همزمان کارهای مختلفی انجام بدهند. توجه داشته باشید مشتریان ویژه شما توقع دارند وقتی درخواستشان را به شما اعلام کردند همان فرد خودش کلیه پیگیری های لازم را در سازمان شما انجام بدهد  و هر جا با مشتری کاری داشت به وی اطلاع بدهد. پس افرادی که در قسمت پاسخگویی مشتریان ویژه کار میکنند علاوه

بر مهارتهای بیشتر باید با سازمان شما آشنایی بیشتری داشته باشند.

آمار مرکز تماس و کال سنتر

۳- اندازه گیری اندازه گیری اندازه گیری

هر جقدر هم که همه چیز را درست و منظم بچینید باز هم ممکن است اشکالاتی وجود داشته باشد. مشتریان ویژه توقعات ویژه از شما دارند. از دست دادن هر کدام از آنها برابر با از دست دادن بیش از ۱۰۰ ها مشتری عادی شما خواهند بود. پس یادتان باشد که برای سرویس بهتر باید دایما آمار و اطلاعات مرکز تماس مشتریان ویژه را بررسی کنید مخصوصا مدت زمان اتصال به کارشناس از زمانی که مشتری شماره مرکز تماس VIP را می گیرد.

مشتری VIP نباید پشت خط بماند. دقیقا آمار تماسهای ورودی و میزان پاسخگویی هر کارشناس را بررسی کنید.

اگر لازم است خطوط ورودی را بیشتر کنید. اگر لازم است تعداد کارشناسان را افزایش دهید.

شناسایی خودکار مشتریان

۴-هوشمند سازی و توزیع اتوماتیک

مشتریان VIP دوست ندارند هر دفعه با یک کارشناس جدید در مرکز ارتباطات شما صحبت کنند. باید نرم افزار مرکز تماس شما توانایی این را  داشته باشد که بر اساس شماره های مشتری یا کد شناسایی وی را به همان کارشناس

همیشگی متصل نمایند. این قسمت کار بسیار مهم است. مشتریان ویژه دوست دارند که همیشه شما به سوابق گذشته آنها دسترسی داشته باشید و کمترین سوال را از آنها انجام دهید.

در پایان اگر قصد دارید مرکز تماس مشتریان ویژه یا مشتریان VIP‌خود را راه اندازی کنید  ما می توانیم مشاور شما باشیم.

خوشحال می شویم صدای شما را بشنویم.



شاید به مطالب زیر نیز علاقه مند باشید
Read more:
ضبط مکالمه مرکز تماس
ضبط مکالمات در مرکز تماس

در این مقاله سعی داریم شما را با قابلیت ضبط مکالمه و فواید و کاربردهای آن در مرکز تماس آشنا...

Close