بستن

sales@callcenterhost.ir       تلفن 88933100-021

4 روش برای اینکه مشتریان عصبانی در مرکز تماس داشته باشیم

اگر می خواهید به طور تضمینی مشتریان ناراحت و عصبانی در مرکز تماس خود داشته باشید حتما ۴ روش زیر را به کار ببندید.

1- تلفن گویا خسته کننده

تقریبا می توان گفت همه از تلفن گویا های خسته کننده بیزار هستند.. واقعا علت اینکه شرکتهای پر مخاطب تلفن گویا های طولانی مدت دارند علتی جز گریز و ناراحت کردن مردم ندارند. برخی از شرکتهای خدمات اینترنتی که جز معروف ها هم هستند وقتی تماس می گیری فقط ۵ دقیقه یکسری مطالب تکراری را به شما می گویند. واقعا شرکتها کی می خواهند بفهمند که این موارد یعنی اذیت کردن مخاطب.

Sad Business Man Phone Conversation - 590 x 300

قابلیت تلفن گویا در مرکز تماس برای تسهیل امور طراحی شده نه برای اذیت و ناراحت کردن مشتریان شما. به این نکته توجه داشته باشید اگر تلفن گویا طولانی دارید با دست خودتان دارید برای خودتان مشتری ناراضی درست می کنید.

ممکن است آنها الان مجبور باشند با شما کار کنند ولی مطمئن باشید به محض اینکه جایی خدمات بهتری به ایشان بدهند از پیش شما می روند.

2- زمانهای انتظار طولانی

با شرکت فلان تماس می گیریم و نیاز به خدماتی داریم نرم افزار مرکز تماس اعلام می کند شما نفر ۱۵ ام در صف انتظار هستید. واقعا نفر پانزدهم یعنی چه؟ من ترجمه آن را به شما توضیح می دهم. نفر پانزدهم یعنی سازمانی که مشتریانش برایش مهم نیستند. سازمانی که حفظ و بقا خودش را ابدی می داند و فکر میکند همیشه سرش شلوغ است. سازمانی که مدیرانش حواسشان همه جا هست به غیر از مشتریانشان.

images

یکی از راه های قطعی اینکه مشتریان ناراضی حسابی بسازید کافی است صفهای طولانی داشته باشید تا مشتریان به اندازه کافی از دست شما عصبانی شوند.

3-قطع تماس پس از اتصال

یکی از وحشتناک ترین مسایلی که در کال سنتر ها و مراکز تماس وجود دارد باز سو مدیریت و عدم نظارت کافی بر عملکرد اپراتورهای پاسخگو می باشد. فرض کنید با یک مرکز تماس ارتباط برقرار می کنید. تلفن گویا طولانی و خسته کننده آنها را تحمل می کنید. در صف ده نفره منتظر میمانید تا نوبت شما بشود و وقتی به شما می گوید نفر اول هستید و وصل می شوید انگار کسی گوشی را بر می دارد و تماس شما را قطع می کند. اگر واقعا می خواهید کاری کنید که  مشتری در حد انفجار از دست شما ناراحت شود حتما این فرآیند را در مرکز تماس خود پیش بگیرید یا با عدم نظارت بگذارید این اتفاق در مرکز تماس شما هم بی افتد.

hang_up_phone-1

4-تکرار همه چیز از اول

چند بار برای شما پیش آمده که با فلان شرکت اینترنتی مهم تماس گرفته اید و مشکلتان را اعلام کرده اید. پس از شنیدن یکسری مسایل تکراری و راه حلهای ناکارا توسط اپراتور و آزمایش و خطاهای مختلف نهایتا قرار بر این می شود که اگر تا یک ساعت دیگر مشکل حل نشد دوباره تماس بگیرید. داستان از اینجا شروع می شود وقتی تماس می گیرید کل داستان خود را باید از ابتدا برای یک کارشناس جدید بگوید تا ایشان دوباره برای شما نسخه جدیدش را بدهد. مرکز تماسهای مدرن همه به نرم افزارهایی مجهز هستند که علاوه بر اینکه اطلاعات اصلی مشتری در آنها ذخیره شده است و در هر تماس در اختیار اپراتور قرار می گیرد- هر تماس مشتری و نوع درخواستش نیز ثبت می شود تا مشتری را در فرآیند تکرار درخواستش به صورت آزار دهنده قرار ندهند.

نتیجه گیری :

من به شما قول می دهم می توانید بدترین مرکز تماس جهان را داشته باشید اگر ۴ مورد بالا را رعایت کنید. البته زیاد خوشحال نباشیم متاسفانه تعداد بسیاری از مراکز تماس در کشورمان کمر همت بسته اند و همه موارد بالا را از سطح مدیریت تا کارشناس پاسخگو به صورت جدی پیگیر هستند.

اگر علاقه مند بودید مرکز تماس خود را ارتقا بدهید خوشحال می شویم صدای شما را بشنویم



شاید به مطالب زیر نیز علاقه مند باشید
Read more:
شیوه های توزیع مرکز تماس
شیوه های توزیع تماس در مرکز تماس

یکی از قابلیتهای  مرکز تماس ویپ و نرم افزارهای مرکز تماس شیوه های توزیع متفاوت تماسها می باشد. این شیوه...

Close