بستن

sales@callcenterhost.ir       تلفن 88653302-021

مقابله با مزاحم های تلفنی در مرکز تماس و کال سنتر

اگر مدیر یک مرکز تماس یا کال سنتر هستید که با مخاطبین بسیاری در ارتباط هستید حتما با پدیده مزاحمتهای تلفنی دست و پنجه نرم می کنید. در این مقاله سعی بر این است که راه کارهایی جهت مقابله بهتر با این مشکل اجتماعی را بررسی کنیم تا بتوانید با مشکلات کمتری در مرکز تماس خود روبرو شوید.

اگر استراتژی مناسب برای مقابله با مزاحمهای تلفنی نداشته باشیم آنها می توانند مشکلات متعددی برای ما به وجود بیاورند. این مشکلات از مشغول کردن خطوط ارتباطی تا ایجاد استرس در کارشناسان مرکز تماس می تواند باشد. بر اساس مطالعات انجام شده مزاحمتهای تلفنی بیشتر برای مراکز تماس عمومی که مخاطبان زیادی داشته باشند اتفاق خواهد افتاد.

stk108656cor-300x300

مزاحمهای تلفنی در کال سنتر طبق آمار دارای خصوصیات ذیل می باشند:

بیشتر آقایان بالغ و کودکان

بیشتر از تلفنهای همراه ایرانسل و سپس اعتباری همراه اول و در نهایت تلفن ثابت

ساعتهای کاری در روز توسط هر دو گروه و در ساعتهای پایانی روز و شبها بیشتر توسط افراد بالغ

برخی از راه های پیشنهادی برای مقابله با مزاحمان تلفنی عبارتند از :

۱- آموزش کارشناسان پاسخگو

images

حتما باید کارشناسان پاسخگو شما در مرکز تماس آموزش دیده باشند که چگونه با مزاحمهای تلفنی برخورد کنند. برخورد با مزاحم های تلفنی نباید به صورت سلیقه ای باشد. کارشناسان مرکز تماس باید بدانند که هر وقت کسی را به عنوان مزاحم تشخیص دادند و شرط مزاحم بودن مطابق با قوانین شرکت رعایت شده باشد با احترام تماس را پایان بدهند و شماره فرد را در لیست سیاه تماسها قرار بدهند.

۲-نرم افزار مدیریت مرکز تماس قدرتمند

نرم افزار مرکز تماس شما باید دارای قابلیت لیست سیاه تماس به صورت اتوماتیک یا دستی باشد. شیوه عملکرد لیست  سیاه به این طریق خواهد بود که اگر کارشناسان مرکز تماس شماره ای را به عنوان مزاحم تشخیص دادند آن را در لیست قرار می دهند و پس از تایید مدیر مرکز تماس به صورت خودکار از تماس آن شماره ها با مرکز تماس جلوگیری می گردد. همچنین در نرم افزار کال سنتر قابلیتهایی وجود دارد که لیست سیاه برای چه مدتی فعال باشد. به طور مثال می توان تعریف کرد که هر شماره وارد شده در لیست به صورت خودکار پس از ۴۵ روز از لیست خارج شود .

۳-شکایت به اپراتور تلفن

thumbnail

اگر مزاحمان تلفنی دست از کار خود برندارند در نهایت بهترین راه شکایت از آنها به اپراتور تلفن می باشد. معمولا اپراتورهای تلفن همراه و ثابت روالهایی را برای شکایت ایجاد کرده اند…

۴-صحبت کردن با فرد مزاحم

گاهی اوقات همه مزاحم های تلفنی ذاتا مزاحم تلفنی نیستند ولی به خاطر مشکلی که در خصوص خدمات یا کالا ما داشته اند شکایت خود را از طریق مزاحمت می خواهند به گوش ما برسانند. بهتر است مزاحمهای تلفنی بررسی شوند تا مشتریان به شدت ناراضی از بین آنها جدا شوند.

در پایان اگر علاقه مند به راه اندازی لیست سیاه در مرکز تماس خود هستید خوشحال می شویم صدای شما را بشنویم



شاید به مطالب زیر نیز علاقه مند باشید
Read more:
۱۰ قابلیتی که هر نرم افزار مدیریت مرکز تماس باید داشته باشد

نرم افزار مدیریت مرکز تماس چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ در این مقاله سعی داریم در خصوص نرم افزار...

Close